Znikający antywirus i Windows Defender. Niedziałający Windows Update

Witam. Mam problem jak w tym poście. Windows Update i Windows Defender przestały działać Problem ten rozwiązałem poprzez reinstall systemu, i dość długo było dobrze. Kilka dni temu zauważyłem jednak, że znów się powtórzył. Czyli wywaliło samoczynnie antywirusa, zniknęła także ikona Windows Defendera z zasobnika systemowego, a Windows Update niby szuka aktualizacji, ale na koniec i tak wywala błąd. W związku z tym proszę o pomoc tutaj, może to sprawa jakiegoś syfu, w co wątpię. Oczywiście załączam logi z FRST.

FRST: FRST.txt (77,5 KB)
Addition: Addition.txt (39,5 KB)

Dodatkowo zauważyłem, że komputer nie przechodzi w stan uśpienia, czy to przez bezczynność (ustawiona jeśli dobrze pamiętam na kwadrans przy podłączonym zasilaniu), jak i po wybraniu opcji uśpij z menu start. Uruchomienie ponowne i zamknięcie działa jak należy, ale nie wiem, czy to problem związany z tym działem.

Odnośnie systemu zaszła jednak mała zmiana w wersji i kompilacji w porównaniu z postem, który przytoczyłem na początku. Obecnie wersja systemu to 1909, a kompilacja 18363.900. Serdecznie proszę o pomoc. System oczywiście full legal, Windows 10 Pro.

1 polubienie

Witaj.
To niestety jest sprawa jakiegoś syfu :wink:

Poczekaj cierpliwie na plik naprawczy

Pozdrawiam serdecznie

1 polubienie
  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\greh2\Desktop
    fixlist.txt (13,7 KB)
    “Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.
  4. Pobierz ADWCleaner
  5. Uruchom z Uprawnieniami Administratora, uruchom skanowanie.
    Jeśli znajdzie linie z Preinstalled to odznacz, resztę oczyść
  6. Wklej plik wynikowy.

Fixlog z FRST: Fixlog.txt (32,8 KB)

Log z AdwClener’a: AdwCleaner[S00].txt (1,4 KB)

Plik wybrany do kontroli, uruchamiał się razem z systemem
winlogui.exe

Kolejny skan komputera

  • Pobierz MalwareBytes MBAM
  • Zamknij wszystkie aktywne programy i przeglądarki.
  • Zainstaluj MBAM, zaznacz na końcu, aby uruchomił się po zakończeniu instalacji.
  • Po uruchomieniu rozpocznij skanowanie, po przeskanowaniu oczyść to co znajdzie, wklej plik wynikowy.

Po skanowaniu MBAM: MBAM.txt (2,2 KB)

Co znalazło, skierowałem do kwarantanny, a następnie usunąłem.

Teraz skanowanie

  • Pobierz ESET Online Scanner
  • Uruchom z Uprawnieniami Administratora
  • Program pobierze Aktualizacje modułu skanowania
  • Automatycznie rozpocznie się Szybkie skanowanie
  • Gdy wykryje jakiekolwiek zagrożenia zapisz raport
  • Program zapyta o Wersję próbną odznacz i wyłącz
  • Udostępnij plik raportu

Program stwierdził, że nie wykrył żadnych zagrożeń, w związku z tym chyba nie ma piku raportu? Jeśli jest, to gdzie go szukać?

Zrób więc nowe skanowanie FRST
Sprawdzę logi.

Czy WU już działa?

Niestety nie. Ciągle wskazuje błąd: “Wystąpiły problemy podczas instalowania aktualizacji, ale ponowimy próbę później. Jeśli ten problem będzie nadal występować i chcesz przeszukać Internet lub uzyskać informacje od pomocy technicznej, użyj kodu błędu: (0x80070424)”

Nowe logi

FRST: FRST.txt (79,1 KB)
Addition: Addition.txt (29,5 KB)

Kolejny plik naprawczy.
Zapisz i użyj tak jak poprzednio.
Po restarcie wstaw plik wynikowy i sprawdź WU
fixlist.txt (1,3 KB)

Raport fixlog: Fixlog.txt (2,1 KB)

WU, niestety, nadal klapa, z kodem błędu, jaki podałem kilka postów wyżej.
Nadal brak także Defendera.

Jako antywirusa masz przecież 360 Total Security
WD jest wtedy nieaktywny

Próbowałeś opcji naprawy WU?
Panel sterowania -> Aktualizacje i zabezpieczenia -> (lewe menu) Rozwiązywanie problemów -> (przewiń w dół) Windows Update

Tak, mam na trzech kompach, wersję premium, z tym że, na kompie na którym jest problem, tak jakby go odinstalowało. Ja na pewno tego nie zrobiłem, a nikt inny nie ma dostępu do kompa. Nawet, jak jest antywirus, to WD powinien być widoczny w zasobniku (włączone mam pokazywanie wszystkich ikon), a tak nie jest. Na pozostałych dwóch kompach jest tak jak piszę, zarówno antywirus (którego na kompie z problemem tak jakby odinstalowało) jak i WD.

Tak, bez powodzenia. Ciągle ten sam błąd - 0x80070424

Kolejny plik naprawczy
fixlist.txt (8,5 KB)

Raport fixlog
Fixlog.txt (10,3 KB)

WU niby mówi, że wszystko aktualne, błędy nie wyskakują, ale informacje w pliku fixlog nadal wskazują chyba na felerne działanie usługi, lub brak działania.

image

Nie zadziałało do końca, należy uruchomić FRST z Uprawnieniami Adminstratora.
W tym przypadku jest to konieczne
Pobierz plik ponownie.
Uruchom FRST z Uprawnieniami i wtedy Napraw

Raport fixlog
Fixlog.txt (10,6 KB)

Znów tam widzę jakieś nieudane operacje, choć uruchomione z uprawnieniami. Mimo to po kliknięciu “Sprawdź aktualizację” w WU nie zgłasza błędu, ale też nic nie aktualizuje. Tutaj akurat może po prostu nie było updatów.

Co dalej? Bo naprawdę chciałbym, żeby WD był widoczny w zasobniku, mimo, że nieaktywny. I co może być przyczyną tego, że nagle znikł razem z antywirem?

Spróbuj jeszcze
CMD z Uprawnieniami
sfc /scannow

Jeśli nadal nic, to popracujemy nad tym jutro :wink: