Internet rozłącza się po godzinie. Hotspot z telefonu

Witam,

używam internetu z telefonu (hotspot) na laptopie od kilku lat, ale od 2 dni mam dziwny problem, mianowicie po godzinie połączenia internet się rozłącza… Zwyczajnie w trakcie jakiejkolwiek czynności lub jej braku po godzinie laptop nie jest połączony z żadną siecią i nawet kiedy klikam ponownie aby połączyć z tą z którą był połączony to jest ciągle łączenie i nic. Oczywiście wystarczy na telefonie wyłączyć i włączyć Hotspot i od razu wraca łączność na laptopie, ale powtarzanie tego co godzinę jest irytujące.
Ktoś wie co to może być za śmieszne zjawisko? za każdą pomoc daję :heart:

Zwróć uwagę czy w telefonie, w ustawieniach hotspota, masz wyłączoną opcję automatycznego wyłączenia hotspota gdy nie są podłączone żadne urządzenia przez dłuższy czas.

Jeśli to Android

dodam, że próbowałem tego na 2 telefonach i na 2 innych sieciach/kartach. Oszczędzanie energii czy też automatyczne wył. hotspota jest wyłączone. Android.
PS. Hotspot się NIE wyłącza, po prostu komputer odłącza się od sieci i nie chce się połączyć dopóki nie wyłączę i włączę Hotspota ponownie (2 kliknięcia, 3 sekundy roboty)

Spróbuj przeinstalować sterownik karty WiFi (na nowszy lub starszy).
Może Windows automatycznie zainstalował taki, który coś krzaczy.
Sprawdziłbym też, czy czasem Windows nie zmienił połączenia WiFi na „taryfowe” i stąd jakieś rozłączanie.
Także na karcie WiFi warto sprawdzić ustawienia.

A telefon nie zrobił sobie aktualizacji?

Chyba, że dwa się zaktualizowały…

karta intel dual band wireless-ac 3165 próbowałem przestawić MIMO power save mode na NO SMPS, ale mimo to rozłączyło. data sterownika z 2019r. kiedy klikam aktualizuj sterownik i wyszukaj auto.sterownika to pokazuje mi, że mam najnowszy.

@cyngiel_1
a jak sprawdzić aktualizację telefonów czy były itp.?

A choćby po numerach kompilacji.

Skoro nie wyłącza ci się Hot Spot i próbowałeś na dwóch telefonach a lapek gubi sieć - to ja obstawiam jednak na coś z systemem na kompie.
Pewnie jakaś aktualizacja zrobiła bałagan.
Intrygujące jest też to gubienie połączenia po… jednej godzinie.
Jeśli to jest powtarzające się zdarzenie, że po jednej godzinie zawsze…to coś jednak tyka w systemie i rozłącza.
Trudno dojść, gdzie jest ten limit.

po jakich numerach kompilacji? pisz mi troche jaśniej tzn. kliknij tam, sprawdź to itd… :sweat_smile:

To wygląda jakby jednak jakaś aktualizacja „naprawiła” to - co „zepsuła” poprzednia Windows 10…
Najważniejsze, że kłopot z głowy.

niestety problem jednak pozostał. i wydaje mi się że jest to problem w telefonach

Dlaczego podejrzewasz telefony?
Ja szukałbym raczej winy w Windows 10…
Pozostaje ci udzielić internetu z telefonu na jakiś inny lapek i okaże się, czy to telefony.
Jednak pisałeś, że sam HotSpot się nie wyłącza a jedynie lapek traci połączenie.
Idź z lapkiem do biblioteki podłącz się pod ich darmowe WiFi i zobaczysz, czy to czasem lapek nie jest winien.
Sprawdź jeszcze, już tak dla zasady w zainstalowanych aktualizacjach (sterowniki), czy czasem jednak system nie zainstalował jakichś innych sterów do karty.
Może w miejscu w którym działasz jakiś inny telefon, czy też urządzenia bluetooth zakłócają połączenie.
Dziwne jest to, że stale po godzinie jest to rozłączanie i to nie sam internet siada, a karta się rozłącza.

Co około godzinę kojarzę utratę szybkości połączenia z moimi BTS-ami w okolicy, czyli szukałbym opcji odznaczenia „kiepska prędkość łącza = nie aktywuj z automatu” (W ustawieniach Windows 10).

Jeszcze sprawdziłbym udostępnienie neta na drugi telefon…może będzie podobnie.
Spróbował udostępnić neta z telefonu poprzez tethering Bluetooth…może coś się okaże.
W ostateczności przez USB jeśli jest taka możliwość w telefonie.
Poza tym jest jeszcze
" Ważne: niektórzy operatorzy komórkowi ograniczają tethering lub naliczają za niego dodatkowe opłaty. Zapytaj o to operatora".
To już takie „dywagacje na temat”, bo jednak jakaś przyczyna musi być.

Ograniczanie raczej w innych krajach niż Polska.

raczej to jest problem z telefonami, ale o tyle dziwny, że na komputerze rozłącza mnie równo co godzinę (tel 1), ale jak podłączyłem (tel 2) do TV i oglądałem filmy to po 2h było to samo, a nie po 1h. W obu telefonach jest inna sim i sieć. Kilka dni później dalej na laptopie rozłącza co godzine, ale na TV oglądałem pół dnia bez rozłączenia

To co ponizej nie rozwiazuje twojego problemu ale może wskaze kierunek.
Problem jest praktycznie identyczny i tu i teraz.
Przeczytaj, szczególnie ostatni post i obserwuj temat a moze nawiaz kontakt.

2022-12-30 19.17.21 www.reddit.com 4464a636ada1

Mam dokładnie taki sam problem i jest to wina telefonu a raczej systemu android. Dlaczego tak uważam? Bo jednocześnie z laptopem połączony tez jest inny telefon i na nim tez nie ma internetu. Szybkie rozłaczenie danych komórkowych i udostępniania i ponowne ich właczenie rozwiązuje problem ale tylko na dokładnie na godzinę. Dokładnie za godzinę znów rozłączy