Jak najlepiej zabezpieczyć komputer?

Witam Państwa. Mam nadzieję iż temat w odpowiednim miejscu założony i nie będzie z tego tytułu zadnych problemów. Jeśli taki temat juz istnieje to dajcie mi odnośnik do niego to poczytam.

Mam do Państwa pytanie?/prosbę?/poradę? #-o W zasadzie każde z tych przytoczonych okresleń. I jak domyślam się nie jedna osoba mogłaby wykorzystać to moje “pytanie” dla własnych celów :smiley:

O to problem: Parę dni temu zakupiłem sobie nowego notebooka. Jest to akurat notebook marki MSI x610 - 003PL, co akurat jest chyba mało istotne. Najwazniejsze w tym wszystkim jest iż jeśli chodzi o uzytkowanie komputerów/notebooków jestem totalnym laikiem i to jest właśnie ten mój problem.

Puki co wszystko działa, ale zdaje sobie sprawe iż bez zabezpieczeń długo nie pociągnie tak.

Napiszcie, co powinienem mieć w tym komputerze aby sprawnie działał? Co ściągnąć? Jakie programy? i (jak zainstalowac to chyba sobie poradze choć kalecze bardzo angielski) oraz jakie ustawienia bądz czy coś zmieniać przy nich oraz w samym komputerze?/systemie? #-o

Na to chwile posiadam ściagniętą Opere jako przeglądarke. Mam też antywirusa Norton Internet Security,(juz był w systemie) aczkolwiek to jest jakaś wersja chyba z ograniczonym czasem użytkowania gdyż pisze mi ile pozostało dni do subskrycji, i po tym czasie (2 miechy) pewnie trzeba bedzie coś innego zainstalować. Ale co? :smiley: Znajomy poleca Avasta. Słusznie? Jeśli tak to trzeba coś w nim ustawiać jak sie go ściągnie?

Jak zauwazyłem wiele osób tu pisze tematy iz komputer sie wiesza, blokuje czy tam cos jeszcze. Łapie jakies wirusy bądz inne dziwne, nieporządane pliki.

Poradzcie co powinienem zainstalować/ściagnąć/mieć u siebie by ograniczyć do minimum takie dolegliwości i by system sprawnie działał i nie łapał żadnych wirusów. 8)

Nie wiem czy to potrzebne jest Wam ale w komputerze zainstalowany jest system Windows Vista Home Premium.

Oprócz wyzej wymienionej Opery mam tylko ściagnięte gadu gadu.