To może wskazywać na zasilacz.
W dziale: wybór zestawów i podzespołów lub wybór sprzętu,co kupić? poczytaj i na pewno coś znajdziesz dla siebie.
Plus poprawa temperatur CPU.
To może wskazywać na zasilacz.
W dziale: wybór zestawów i podzespołów lub wybór sprzętu,co kupić? poczytaj i na pewno coś znajdziesz dla siebie.
Plus poprawa temperatur CPU.
Niestety zmiana rodzialki pomogla na 5 minut i znow sie wylaczyl
Osobiście stawiam na jedną z dwóch rzeczy:
Osobiście obstawiam pierwszą możliwość. Sprawdź ustawienia BIOS.
Oczyscilem caly komputer, zmienilem rowniez miejsca ramu, karty graficznej, wymienilem pasty na procesorze, co widac golym okiem:
Wyjalem rowniez baterie CMOS na 30 minut(o dziwo zresetowaly sie tez ustawienia jezykowe, wiec nie mam POKI co polskich znakow - dlatego prosze mnie za to nie karac).
Sprawdze jak teraz bedzie sie zachowywac
@ Nie ukrywam ze temperatura spadla od razu o 35*
Pytanie mam jeszcze, co do wskaznika Core oraz TEMP1, ktore to sa na plycie glownej? Bo chyba tez troche za wysokie, a moge wymienic paste.
Jeśli chodzi o te temperatury to jeśli masz chłodzenie BOXowe (dołączone wraz z procesorem) to są one w granicach normalnej pracy Nie jest to układ zbyt wydajny. Polecam jego zmianę. Gdy zmieniłem na silentiumpc fortis (nie pamiętam który model) to temperaturę procesora miałem w zakresie temp.pokojowa - 42 stopni.
Po wymianie pasty, komputer sie teraz RESETUJE a nie jak wczesniej, czyli: wylacza i miga dioda.
A system się w ogóle uruchamia czy od razu następuje restart?
Na pewno poprawnie nałożyłeś pastę? Nie za grubo?
Zrobil sie restart po prostu i uruchomil sie system.
Obecnie jest rekord bo 10 minut bez resetu/wylaczenia.
Moze pasta musiala sie lekko nagrzac czy cos ?
Bo ten reset to byl po jakis 8 minutach od nalozenia jej
Pasta swoją pełną wydajność osiąga nawet po kilku dniach (zależy od konkretnej pasty). Jesteś w stanie zarządzać obrotami wiatraka procesora? Jeśli tak, dla testu rozkręć go praktycznie na max i sprawdź jak zachowuje się komputer oraz czy temperatury uległy poprawie. Możliwe że winne jest zabezpieczenie termiczne.
Edit: sprawdź w biosie czy masz możliwość zmiany maksymalnych temperatur. Może to jest powodem tych problemów.
Sprawdź napięcia na zasilaczu. Według speed fana linia +12V ma tylko 9,50V.
Nie za bardzo tego rozuimiem, powinno miec wiecej tak?
W jaki sposob mam to zmienic?
@@EDIT:
KOMPUTER DZIALA.
Chyba wymiana pasty pomogla po prostu albo zmiana miejsca ramu i karty graficznej(na inne szyny).
Natomiast chcialbym wiecej dowiedziec sie o tym napieciu, mam tak ustawione od przeszlo 8 lat(w sensie komputer skladalem wtedy i nic nie zmienialem).
Nie używaj programu Speedfan, bo przekłamuje.
Do pomiaru napięć zasilacza, TYLKO miernik napięcia:
http://forum.benchmark.pl/topic/78009-pomiar-napięć-na-zasilaczu/
Ewentualnie z programów, najnowsza Aida64, zakładka komputer i czujnik lub bios.
Zainstaluj program Core Temp, uruchom, pograj 30 minut i wrzuć tu screen zobaczymy na temperatury CPU.
Temperatura po wymianie pasty jest ok,
Jak cos komputer nie wylaczyl sie ani nie zrestartowal od momentu wymiany pasty(tzn, raz sie zresetowal ale to od razu po zmianie).
PS:screen jest po godzinie odpalonej gry
Ja bym mimo wszystko puścił test OCCT Power Supply, bo mnie się ten zasilacz nie podoba. Procesor w minutę nie rozgrzeje się na tyle by zrobić awaryjne odcięcie zasilania. Wymiana pasty niby coś tam dała, ale to nie wyczerpuje tematu i wygląda na zbieżność zdarzeń, bo mrugająca dioda Power pojawia się gdy sam zasilacz robi awaryjny zrzut.
No niestety, komputer znow zaczyna wariowac.
Znow sie wylacza i miga dioda.
Pytanie, jak zmienic te temperatury w biosie ? Gdzie to znajde? Sprobuje w ten sposob, moze to pomoze.
Gdy komputer sie wylaczyl, sprawdzilem temperatury “reka” i na chipsecie bylo wrecz pieklo, dlatego tez zdjalem radiator i wymienilem tutaj paste, wrecz bym powiedzial ze tej pasty tam juz nie bylo.
W BIOS zakładka PC Health Status. Opcja nazywa się Shutdown Temperature lub podobnie.
Na screenie druga linijka
Witam ponownie, nie odzywalem sie bo do dzisiaj komputer dzialal.
Kolejny raz sprawdzilem “reka” temperatury i znowu na chipsecie temperatura bardzo wysoka, zdjalem wiec radiator i widze ze pasta jakby sie wylala(tj. byla wszedzie ale praktycznie w ogole na chipsecie.
Sprawdzilem na internecie wyglad tego chipsetu i widze ze na radiatorze jest taka pianka czarna jakby oslaniajaca rozjezdzanie sie tej pasty ? A moze po prostu chroni na chipsecie reszte podzespolow(nie wiem). U mnie takowej nie bylo, tzn przed nakladaniem pasty widzialem ale widocznie od nadmiaru temperatury musiala sie zjarac.
Dlatego tez, poszukalem w domu jakiegos odpowiednika i wycialem kwadrat 2cmx2cm( w srodku 1cmx1cm) i do tego srodka nalalem pasty, czyt. wyglada praktycznie tak samo jak przy orginalnym.
Zdam relacje czy cos sie zmieni, jesli nadal bedzie sie wylaczac to po prostu wymienie komputer bo mnie szlak trafi.
Niestety dalej się wyłącza. Nie mogę znaleźć w biosie opcji wyłączenia tych temperatur
. Ktoś pisał coś o napięciach, wiec podaje jakie widnieją w biosieJeżeli nie ma w BIOS to znaczy, że jest to zdaje się sterowane automatycznie i sypać się nie powinno przy temperaturach ok. 70. Cały czas stawiam na zasilacz. Druga rzecz. Jeżeli radiator na chipsecie jest gorący to znaczy, że ma kontakt z chipsetem, ale nie daje rady go chłodzić. Niestety to częsty problem w tańszych płytach, ale da się temu zaradzić.
http://allegro.pl/deepcool-northbridge-40mm-chlodzenie-na-chipset-i6016972401.html
Tu masz pokazaną zawartość zestawu:
35 zł (z przesyłką liczę) i masz problem z chipsetem rozwiązany. Dać tylko porządną pastę i wszystko śmiga.