Niskie/niestabilne FPS w grach, wina dysku lub zasilacza?

Intel Core i7-4790
GTX 1660 OC
8GB RAM
płyta główna: GIGABYTE H81M-S2PV, VER 3.0
zasilacz: Zalman 600W (ZM600-GSII)
Witam
Na wstępie powiem że wczoraj też założyłem temat dot. spadku FPS w grach, tyle że wtedy myślałem ze było to spowodowane jakimś wirusem, myślałem nawet że problem został rozwiązany, jednak jak się okazało, nie do końca.
Przed czyszczenie komputera w BF1 NIE miałem nawet 60 FPS na niskich ustawieniach, teraz mam 60 FPS na wysokich ale, czasami wartość ta spada nawet do 20 na kilka sekund. W Assasin creed origins sytuacja wygląda jeszcze inaczej, co prawda nie znam się na tym za bardzo, ale sądząc po filmikach na youtube gra powinna mi działać w 60 fps na wysokich ustawieniach, a póki co mam tyle co na zdjęciu i to na niskich/średnich.


I teraz pytanie, czy może być to wina dysku twardego lub zasilacza, dysk podobno nadaje się do utylizacji, niedługo wymienię go na jakiś inny, ale czy twardy dysk może tak obniżyć FPS w grach. A jeśli nie dysk, to może to wina zasilacza? Obecnie używam Zalman 600W (ZM600-GSII), trafił on do mnie używany, z nie do końca znanego źródła (spokojnie, nie kradziony :P) a przy obciążeniu komputera słyszę z niego jakby skwierczenie, czytałem że to nic takiego ale już nie wiem. A może jestem w błędzie i te FPS na moim komputerze to nic dziwnego?
A tu jeszcze skan z HD tune
dysk

2 polubienia

Teraz skan jest OK, dlatego dobrze go powtórzyć czasami :wink:

Cewki, świadczą o “mniej starannym” wykonaniu, ale ogólnie jest to mało groźne.

Dałbyś rade w tle z benchmarkiem zostawić menadżer zadań lub inaczej pokazać ile Ci RAM zajmuje? Gdybym miał obstawiać to tu może być wąskie gardło (pełny HDD też bywa wolniejszy, defragmentacja zrobiona, parwda?).

  1. 8GB to niewielka ilość, w przypadku najnowszych gier może to mieć negatywny wpływ na wydajność.
  2. Ten procesor się nie przegrzewa pod obciążeniem?

Ogólnie zwolniłem trochę miejsca na dysku, teraz wygląda to tak