Pierwszy profesjonalny aparat dla fotoamatora - głównie plener

Jestem zupełnie zielony w temacie sprzętu. Od lat fotografuję smartfonami w plenerze. Teraz trochę więcej podróżuję i okazji do fotografowania będzie jeszcze więcej.

Jaki jest cel zakupu:

  • Nauczyć się podstaw fotografii - w sumie to smartfon też daje pełną kontrolę, jednak aparat wymusi ustawianie pewnych rzeczy manualnie
  • Zdjęcia lepszej jakości
  • Nauka późniejszej obróbki z RAW-ów
  • A jak się nauczę, to można na tym zacząć zarabiać

Nie musi to być nic z najwyższej półki zawierającego funkcje, których na początku i tak nie użyję. Chyba lepiej skupić się na parametrach. Lustro czy bezlusterkowiec? Odnośnie obiektywów, to obecnie idzie się w kierunku stałej ogniskowej, a czy wady obiektywów z zoomem są na tyle duże, żeby nie pakować się w to? Teraz to samo dają nam smartfony. Wprwadzie nie trzeba zmieniać obiektywu, bo jest ich 4 :smiley: Choć szumów znacznie więcej np. 10x w S22U bardzo słabo sobie radzi w gorszym oświetleniu.

Podajcie konkretne propozycje, bo jak mam kupić, to teraz na wakacjach. Później znów zajmę się innymi tematami i odłożę temat w nieskończoność.

Przede wszystkim podaj jaki masz budżet :slight_smile:

Do 4-5 koła idzie coś sensownego kupić? Canon, Nikon lub inna szanowana marka. Jak nie, to można trochę budżet przekroczyć. Jeśli mam kupować teraz, to śpieszy mi się bardzo. :slight_smile:

Warunek jest jeden - nie może to być gniot z aparatem gorszym od smarfonowego, ponieważ chcę się uczyć profesjonalnej Chcę się uczyć profesjonalnej

Plener, czyli co? Widoki, reporterka?

Za taką sumę raczej profesjonalnego sprzętu nie kupisz , nawet używanego.
A żeby nauczyć się profesjonalnego robienia zdjęć nie jest Ci od razu potrzebny topowy aparat FF.
W sumie to nie wiem co masz na myśli pisząc profesjonalnie.
Przy tym tak jak napisał @wasabi1084 plener czyli co? - bo to pojemne pojęcie np. panorama, dzikie zwierzęta, rośliny, portret lub akt (też bywają plenerowe) itd.