Drogi Użytkowniku,
Najprawdopodobniej zaglądasz do tego tematu, ponieważ ujrzałeś na ekranie komputera tzw. Blue Screen of Death, czyli - w wolnym tłumaczeniu - niebieski ekran śmierci. Aby osoba pomagająca rozwiązać Twój problem, była w stanie to zrobić, będą potrzebne określone informacje.
Proszę zatem, abyś zapoznał się z tematem Szukanie przyczyny BSOD-a za pomocą BlueScreenView i dołączył do swojego tematu informacji o pliku zrzutu pamięci odczytanego z użyciem programu BlueScreenView.
W miarę możliwości, podaj także następujące dane:
- Czy w ostatnim czasie dokonywana była zmiana konfiguracji sprzętowej komputera (np. wymiana zasilacza)?
- Czy niebieskie ekrany z błędami pojawiają się zawsze w określonych okolicznościach, np. podczas grania?
- Kiedy orientacyjnie rozpoczęły pojawiać się problemy?
- Czy w ostatnim czasie, tj. mniej więcej w momencie kiedy rozpoczęły się problemy, były instalowane aktualizacje oprogramowania i / lub nowe oprogramowanie?
- Pobierz oraz zainstaluj HD Tune, uruchom, przejdź na zakładkę Health i wykonaj zrzut ekranu / dołącz go do swojej wiadomości
- Pobierz oraz zainstaluj HD Tune, uruchom, przejdź na zakładkę Error Scan, kliknij Start, poczekaj aż program zakończy skanowanie i wykonaj zrzut ekranu / dołącz go do swojej wiadomości
- Czy w trybie awaryjnym wszystko jest w porządku? Aby uruchomić system w trybie awaryjnym, uruchom komputer i naciskaj na klawiaturze F5 i / lub F8 do czasu ujrzenia następującego ekranu, a następnie - korzystając ze strzałek “góra”, "dół’ na klawiaturze, wybierz z listy “Tryb awaryjny” i naciśnij Enter
- Pobierz Memtest86, rozpakuj aby uzyskać plik ISO, nagraj plik ISO jako obraz na płytę (np. używając Active ISO Burner), a następnie uruchom komputer z tej płyty i poczekaj aż Memtest sprawdzi pamięć. Najlepiej po zakończeniu skanowania wykonaj zdjęcie i przedstaw na forum.
- Pobierz i uruchom HWiNFO, kliknij na “Sensors” i przedstaw zrzut ekranu na forum
- Jeżeli problem występuje na laptopie, podaj jaki jest to laptop, np. HP Compaq 6720s.
- Czy zauważyłeś coś Twoim zdaniem istotnego, co może mieć znaczenie dla problemu, np. laptop jest gorący z lewej strony w momencie gdy jest wyświetlany bluescreen, albo na klawiaturę coś się wczoraj wylało?
- Jeżeli posiadasz zdjęcie pokazujące (zawierające) bluescreen - przedstaw je.
Im więcej danych, o których mowa powyżej dostarczysz, tym większe jest prawdopodobieństwo, że szybko i skutecznie uda się rozwiązać Twój problem.