A no to masz odpowiedź. Przebicie na płycie głównej. Sprawdź przede wszystkim, czy płyta główna jest zmontowana do obudowy przy pomocy specjalnych śrub dystansujących.
Ale na poprzedniej było to samo. Śrubki są wkręcone w dystanse i obudowa nie jest uziemiona, no ale brat nie ma takich problemów. To jak mogę rozwiązać ten problem, nie jest możliwe by znowu płyta miała przebicie, poprzednia płyta miała to samo. Chociaż nie wszystkie dystanse są równej długości. Odpaliłem komputer na tzw. pajączku - to samo.
Jedno nie wyklucza drugiego, niestety…
Tzn?
Również wywala USB, a przecież płyta nie ma żadnego styku z metalem, odpalałem na pudełku od płyty.
Ale jeśli płyta ma przebicie to jest uszkodzona, prawda? Nie chce mi się w to wierzyć, kolejna płyta. Następczyni poprzedniczki i to samo? W dodatku nic takiego się nie dzieje nawet podczas mocnego obciążenia tylko co jakiś czas, nie ma na to reguły, dlaczego tak jest?
Przebicie na obudowie, płycie głównej? Nie, to zasilacz generuje pole elektryczne, stąd próbnik przytknięty do obudowy się świeci. Jeśli nie ma w instalacji uziemienia to jest to zjawisko normalne.
Jak dla mnie płyta bądź zasilacz mają gdzieś przebicie.
Zależy jaki.
Może i normalne, ale na pewno też niepożądane.
No to dlaczego wywala mi USB? Bratu nic takiego się nie dzieje, a jak już mówiłem zasilacz był zmieniany, płyta również.
Sprawdź jeszcze u jakiegoś sąsiada bądź kolegi, gdzie jest uziemienie czy nadal będą ci wywalać usb. Jeżeli tak, to wina leży w sprzęcie. Zawsze możesz u siebie dograć sterowniki do chipset (w tym usb) i sprawdzić jak się zachowują usb, aby wykluczyć negatywny efekt przebicia.
Rozumiem, że jak uruchomisz komputer w trybie awaryjnym, to jest podobnie i urządzenia USB się rozłączają?
- A co masz podłączone po portów USB? Coś więcej niż myszkę i klawiaturę?
Klawiatura, głośniki, myszka a z przodu obudowy modem. I raczej w trybie awaryjnym też skoro w samym BIOSIE wywala.
Sterowniki mam od początku używania komputera zainstalowane.
To zostaw tylko klawiaturę i mysz. Jaki rezultat?
Racja.
Zaraz sprawdzę, ale jedno jest dziwne. Teraz np. nie wywala USB dopiero jak podłączę radio z 10 razy w biosie to samo, gdy “restartuję komputer” natomiast, gdy go wyłączę od zasilania i przytrzymam power w celu rozładowania kondensatorów i włącze to od razu wywala - w BIOSIE.
W celu rozładowania kondensatorów przycisku Power nie przytrzymuje się lecz - po wyłączenie systemu i komputera - odłącza całkowicie kabel zasilający komputera od prądu i kilka razy “klika” się przyciskiem Power.
Potem podłącza się kabel komputera do prądu i normalnie, krótkim kliknięciem włącza komputer.
Edit!
Odłączyłem go od zasilania całkowicie, a przycisk power miał posłużyć za ich 100% rozładowanie. @Astor444 pomożesz mi z tym? Bardzo proszę. Nie mam sił na to już. Raz wywala raz nie, nie ma na to żadnej reguły.
Sorry! Nie pomogę. Wychodzę właśnie na Urodziny brata. Pomyślności!
Ale jak wrócisz to się odezwij, proszę. Bardzo mi zależy.
W takim razie wróć z tą płytą główną na biurko, czyli złóż “do kupy” komputer bez obudowy na biurku. Podłącz wszystko normalnie i uruchom. Teraz sprawdź neonówką (próbnikiem) czy świeci się przytknięta do np. blaszanej osłony gniazd USB, radiatora procesora i każdego innego metalowego elementu (tzw. ekranowania), na którym powinien być potencjał ZERO.
- Jeśli gdzieś się zaświeci, to odwróć wtyczkę w gniazdku sieciowym i sprawdź co to da.
- Jeśli nic nie da, to nie mam innej rady jak wymiana zasilacza (może od brata?).
- Jeśli i to nic nie da, to należy wykonać prawidłowo energetyczną instalację domową.
Nie mam innych pomysłów.
PS. Trochę z innej “beczki”. Podczas montowania płyty głównej do obudowy wkręty dystansowe muszą być tej samej długości. Jeśli Ci ich brakuje, to umocuj płytę tylko za pośrednictwem tych o jednakowym dystansie.Nic się nie stanie jeśli np. dwóch zabraknie. Ważne, by podczas montażu gniazda tylne płyty pasowały idealnie do otworów w tzw. szyldzie. Ale zdaje się, w ogóle go nie masz?
Na radiatorze CPU neonówka się zapaliła, na portach USB również. Ale w sensie, że listwę też mam na odwrót podłączyć do gniazdka, czy tylko komputer w listwie?
No, to napisałem co dalej robić. Najlepiej w gniazdku odwrócić.
Niestety nic to nie dało. Powiem tak, wszystkie kable od komputera są odłączone, został tylko HDMI od monitora i… ładunek jest na obudowie.