Mam pewien problem wczoraj kupiłem 2gb ramu ocz pc2 6400 gold i po zamontowaniu komputer działa normalnie ale po 30 min wyskakuje blue screen mam 4 gb ramu z nowa kością oryginalny system windows 7 64 bit na pirackim 32 bit bsod nie wyskakuje ale wykrywa tylko 3,5 gb ramu dacie rade mi pomóc aby bsod nie wyskakiwał ?? wszystkie sterowniki mam najnowsze win 7 po all update.
Analiza niebieskich ekranów:
blue-screen-windows-bit-t491491.html#p3095248
Tam naprawdę znaleźć można wszystko co potrzebne do analizy.
Sprawdzenie pamięci
http://www.dobreprogramy.pl/Memtest86,P … 12556.html
Plik ISO programu nagrywa się na płytę, uruchamia się z niej komputer i testuje. Na przykład w przypadku Memtest, mamy plik memtest86-4.0a.iso.zip. Prawy przycisk myszy - Wyodrębnij wszystkie - Wyodrębnij. Otrzymamy plik Memtest86_4.0a.iso, który trzeba nagrać na płytę.
Przykładowo Windows 7 posiada wbudowany mechanizm nagrywania obrazów: http://www.youtube.com/watch?v=zAw1t6RK0A8 Jeżeli nie używamy Windows 7 albo chcemy skorzystać z innych programów, to do wyboru: http://www.dobreprogramy.pl/Nagrywanie- … ws,32.html Ja polecam Active ISO Burner: http://www.ntfs.com/iso-burning.htm ale to samo zrobisz wbudowanym narzędziem w Windows 7 albo chyba prawie każdym dowolnym innym programem.
Trzeba pamiętać, że pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.
Powodzenia i daj znać o efektach.
Pozdrawiam!
memtest nic nie znalazł znaczy pisze że nie znaleziona błędu.
Zawartość bsod:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.
The problem seems to be caused by the following file: Ntfs.sys
MEMORY_MANAGEMENT
If this is the first time you’ve seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:
Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.
If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.
Technical Information:
*** STOP: 0x0000001a (0x0000000000041790, 0xfffffa80033ecf10, 0x000000000000ffff,
0x0000000000000000)
*** Ntfs.sys - Address 0xfffff880012b6990 base at 0xfffff88001212000 DateStamp
0x4ce792f9
i 2 bsod
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.
The problem seems to be caused by the following file: Ntfs.sys
NTFS_FILE_SYSTEM
If this is the first time you’ve seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:
Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.
If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.
Technical Information:
*** STOP: 0x00000024 (0x00000000001904fb, 0xfffff880031386e8, 0xfffff88003137f40,
0xfffff80002ebf188)
*** Ntfs.sys - Address 0xfffff88001245a88 base at 0xfffff88001240000 DateStamp
0x4ce792f9
było ich więcej ale te 2 najczęściej wyskakują
Z tego co pokazałeś ogólny wniosek: pamięć i dysk.
Sprawdzałeś osobno każdą kość pamięci?
http://support.microsoft.com/errorlist/ … orid=55350
http://support.microsoft.com/kb/932094/pl?sd=gn
http://support.microsoft.com/kb/228888/pl?sd=gn
http://support.microsoft.com/kb/957535/pl?sd=gn
Może w innych minidumpach (plikach .DMP, które są w c:\windows\minidump) blue-screen-windows-bit-t491491.html#p3095248 są odwołania do innych plików .sys albo np. .dll? Jeżeli wskazują one na konkretne pliki, to z czasem możemy dojść do minidumpa, w którym wskazany jest sterownik (plik .sys) programu antywirusowego. Przykładowo. Dlatego trzeba je dobrze przejrzeć.
Sprawdzenie sprzętu, a zwłaszcza dysku:
-
dysk HDTune http://www.dobreprogramy.pl/HD-Tune,Pro … 12177.html windows-ciagle-pada-t486902.html?hilit=hdtune
-
reszta - komputer-zawiesza-sie-przy-ladowaniu-biosa-t485738.html#p3097465
Podobny temat: blue-screeny-windows-sp3-t491741.html?hilit=hdtune
Checkdisk - sprawdzanie błędów na dysku optymalizacja-odchudzanie-windowsa-opis-krok-kroku-t76580.html#p545541
system-nie-moze-sformatowac-jednej-partycji-dysku-t492282.html
Zobacz co pokazują dzienniki i pokaż tutaj na forum. Naciśnij logo Windows + R >>> eventvwr >>> pokaż szczegóły błędów występujących najczęściej; oznaczonych na czerwono; o typie System error lub aplication error. Najlepiej występujących orientacyjnie wtedy gdy pojawiały się niebieskie ekrany. Możesz wykonać zrzut ekranu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1294532.html i wrzucić go np. na http://fotosik.pl/ lub http://fotosik.pl/. Albo zgraj pliki dzienników zdarzeń, szczegóły: http://www.fixitpc.pl/forum-7/announcem … nformacje/ (zobacz część Pełne Dzienniki zdarzeń) i podaj kiedy i o której godzinie wystąpił niebieski ekran.
Skoro to problemy ze sprzętem, to sugeruję kliknąć w ikonę wykrzyknika w prawym górnym rogu Twojej wiadomości i poprosić moderatora o przeniesienie tematu do działu Hardware, Sterowniki, a potem w razie potrzeby z powrotem. W dziale dotyczącym sprzętu ktoś może szybciej i lepiej Ci pomóc. Albo możesz napisać gdzieś jeszcze, np. http://groups.google.com/group/pl.comp. … pics?pli=1 albo może na którejś ze stron, do której w międzyczasie podawałem linki. Chodzi o to, żebyś rozwiązał problem.
Pozdrawiam!
Kości sprawdzałem osobno. Inne bsody:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.
The problem seems to be caused by the following file: ntoskrnl.exe
PFN_LIST_CORRUPT
If this is the first time you’ve seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:
Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.
If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.
Technical Information:
*** STOP: 0x0000004e (0x0000000000000099, 0x000000000009a311, 0x0000000000000002,
0x0000000000099911)
*** ntoskrnl.exe - Address 0xfffff80002e991c0 base at 0xfffff80002e1a000 DateStamp
0x4fa390f3
i
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage
to your computer.
The problem seems to be caused by the following file: dxgmms1.sys
SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
If this is the first time you’ve seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:
Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows updates you might need.
If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.
Technical Information:
*** STOP: 0x0000003b (0x00000000c0000005, 0xfffff960000ddaca, 0xfffff880091c0cc0,
0x0000000000000000)
*** dxgmms1.sys - Address 0xfffff880045bcf76 base at 0xfffff880045b5000 DateStamp
0x4ce799c1
a w dzienniku nie znalazłem żadnych błędów oznaczonych na czerwono.
http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl
http://support.microsoft.com/kb/920872/pl?sd=gn
http://support.microsoft.com/errorlist/ … rid=614939
ntoskrnl.exe to plik jądra Windows, zwykle wskazuje na problemy ze sprzętem.
http://support.microsoft.com/kb/980932/pl
http://support.microsoft.com/kb/2286188/pl
http://support.microsoft.com/kb/2584454/pl?sd=gn
Pokaż wszystkie BSODy jakie masz, albo sam poszukaj czegoś ciekawego.
Czy używasz FireWire?
Sprawdź sprzęt. Patrz moje wcześniejsze wiadomości.
Czy w trybie awaryjnym jest w porządku?
Bo w trybie awaryjnym ładowane są tylko rzeczy niezbędne do uruchomienia systemu. Czyli nie są ładowane na przykład wszystkie sterowniki, w przeciwieństwie do trybu normalnego. Jeżeli w trybie awaryjnym wszystko będzie w porządku, to oznaczać będzie prawdopodobnie problem z jakimś sterownikiem. Jeżeli w trybie awaryjnym też będą problemy, oznaczać to może problem z systemem albo ze sprzętem. Trzeba to sprawdzić. W jaki sposób włączyć tryb awaryjny? Podczas uruchamiania komputera, jeszcze przed ekranem ładowania Windows przyciskaj F5 albo F8. Powinieneś ujrzeć planszę: http://zodi.com.pl/images/tryb_awaryjny.jpg. Sterowanie? Strzałki góra, dół. Wybierasz “Tryb awaryjny” i wciskasz Enter. Nie musisz się obawiać, kiedy wciśniesz przycisk. Najwyżej system uruchomi się w trybie normalnym i nie pokaże planszy z wyborem trybu, w jakim uruchomić system. Gdybyś miał problem z uruchomieniem w trybie awaryjnym, zobacz: http://www.fixitpc.pl/topic/5694-start- … safe-mode/ Jak Ci się znudzi praca w trybie awaryjnym, to po prostu Start - Wyłącz - Uruchom ponownie.
Naciśnij logo Windows + R >>> w okno Uruchamianie wpisz devmgmt.msc i kliknij OK >>> czy są tam jakieś pytajniki?
Jeżeli w 32-bitowym Windowsie jest OK, to prawdopodobnie jest to problem ze sterownikami, a nie ze sprzętem.
Pozdrawiam!
Więcej bsodów nie mam tylko te 4 wyskakują. Używam eset nod 32 5 najnowszy bez niego dzieje się to samo . W trybie awaryjnym jest to samo bsod wyskakuje tylko z nowa kością ram i win 64 na 32 działa sam nowy ram tez daje bsod stary działa w 100% lecz kość jest sprawna bo na 2 pc nic sie nie dzieje. sterowniki mam najnowsze a w menadżerze nie ma żadnych ??? sprzęt jest sprawny w 100%.
tutaj sobie sam zaprzeczyłeś mówisz że nowy RAM daje bsody na 64x i 32x bitach a trochę dalej napisałeś że sprawny.
Nie mówię za na 64 daje bsod a na 32 działa all.
To dlatego, że x32 nie wykrywa całości RAMu, bo ta architektura może zaadresować max. 3GB z groszami. Skoro po dołożeniu RAMu wystąpiły problemy nic na to nie poradzisz - po prostu te pamięci gryzą się ze sobą i tyle. Jedynym sensownym wyjściem jest sprzedanie wszystkich pamięci i kupienia zestawu 2x2GB czy tan 2x4GB, albo sprzedać te co dokupiłeś i kupić taki sam model… Przy dokładaniu RAMu najbezpieczniej jest własnie kupić dokładnie ten sam model tego samego producenta, bo zdarza się tak, że np. masz 2GB Kingstone’a i włożysz 2GB GoodRam’u to te pamięci nie są w stanie ze sobą współpracować i wtedy własnie wywala bsody, albo komputer w ogóle nie chce ruszyć.
Napisz to jeszcze raz. Ogólnie: w trybie awaryjnym są problemy. Oznacza to, że są problemy ze sprzętem albo z systemem. Bo w trybie awaryjnym ładowane są tylko rzeczy niezbędne do uruchomienia systemu - nie są ładowane wszystkie sterowniki, uruchamiane programy przy starcie Windows itd.
Czy używałeś 64-bitowego systemu zanim dołożyłeś kość pamięci? Jak rozumiem dołożenie kości pamięci zbiegło się z początkiem problemów? Jak rozumiem na 32-bitowym systemie wszystko jest w porządku? Jeżeli tak, to muszą to być sterowniki - spróbuj poszukać innych, przeinstalować obecnie zainstalowane.
Czy jeżeli wyjmiesz nową kość pamięci, to wszystko działa w porządku? Również na systemie 64-bitowym.
Sterowniki - wszystkie są zainstalowane w najnowszych wersjach?
Czy sprawdzałeś sprzęt, w tym pamięć i dysk? O pamięci pisałeś, a dysk? Jeżeli nie:
Dziennik Zdarzeń na systemie 64-bitowym. Zerknij tam: windows-zawiesza-sie-ekranie-zapraszamy-t483583.html#p3047732 Może pojawiły się jakieś nowe wpisy. Coś musi być.
Zobacz w specyfikację płyty głównej. Zobacz informacje na temat tego, jakie rodzaje pamięci można zamontować. Porównaj z tym co Ty masz. Porównaj obie kości.
Przełóż koście pamięci miejscami i sprawdź jak będzie.
Sugeruję nacisnąć przycisk wykrzyknika w prawym górnym rogu Twojej wiadomości i poprosić moderatora o przeniesienie tematu do działu Hardware, może tam ktoś będzie miał lepszy pomysł.
Pozdrawiam!
adam9870 , przecież tu na bank problem leży w niekompatybilności pamięci. Proszę, użyj trochę logicznego myślenia i zastanów się jak może to być wina sterowników, skoro wcześniej było ok i po dołożeniu pamięci pojawił się problem. Niestety zdarza się tak, że jak nie wsadzisz takiego samego modelu jak te wcześniejsze to będą takie jaja. Ja sam miałem taki przypadek, że chciałem dołożyć RAMu, latałem jak głupi dom-sklep, sklep-dom, próbowałem chyba 6 opakowań i komputer nie chciał działać. O dziwo włożyłem dwa takie same komplety pamięci i dopiero ruszył, dlatego uważam, że najbezpieczniej jest kupić komplet 2x2GB czy tam 2x4GB i starych pozbyć się na Allegro, bo wtedy przynajmniej ma się pewność, że nie będzie problemu z kompatybilnością…